Testing of roller coaster

Level: Advanced

Vocabulary: harness, rust, contamination, hurtle, axle.

 

Questions:

  1. How tall is this rollercoaster?
    1. 77 meters
    2. 67 meters
    3. 57 meters
  2. How many people ride it every year?
    1. More than 20000 people
    2. More than 100000 people
    3. More than 1000000 people
  3. What should be tested before the park opens?
    1. The trains and the track
    2. The system of control
    3. The staff’s readiness
  4. What is used to simulate passengers?
    1. Big dolls
    2. Bags with empty plastic bottles
    3. Sandbags
  5. How often does the ride get stopped and checked during the high season?
    1. Three times a day
    2. Every hour
    3. Once a week
  6. What should be tested regularly?
    1. harness
    2. Breaks
    3. Wires

 

Discussion questions:

  1. Do you like riding the roller coaster?
  2. Do you think that taken measures are good enough to provide security?
  3. Why do the people visit theme parks and ride the roller coasters?
 Answers: b,c,a,c,a,b

Script: 

VO: This is the big one!  It's one of the fastest and tallest roller coasters in Europe. At 67 meters high it dominates Blackpool's skyline.  And every year over 1 million people clamber aboard this monster to experience the ultimate thrill.  But, before the theme park opens its doors, the trains and track have to be tested.
 
VO: First, engineers harness themselves to different sections of the ride and have a good look around. They're checking for things like loose bolts, rust, contamination from grease or oil and any foreign objects. Stuff that could get in the way of the train as it hurtles around the track at 120 kilometers per hour.
 
VO: When the engineers give the track the all-clear, sandbags are strapped into the train to simulate passengers and it gets sent around the track once at full speed.
 
VO: There are 4 sets of 3 wheels that hold each car onto the track and they must all be inspected along with the rest of the undercarriage.
 
TESTER: "We got the main running wheels. We got the side friction wheels and the [ruck] stop wheels. Because all we do with these we just turn them, make sure there's no cuts in them and just make sure they're in good condition. These are the main brake fins that stop the train. We got to make sure that these brake fins, there's no contamination in them at all. And then mainly we check for all axle bolts, axle pins, lap bar bolts, lap bar mechanisms. Make sure everything's all in place."
 
VO: In high season this ride gets stopped and checked 3 times a day. The biggest danger is if one of the coaches comes to a sudden halt and the following coach hurtles around the corner and smashes into it. So they have to test the emergency breaks. They simulate a stricken coach here. And send a second coach on its way. It should automatically sense there's a blockage on the line and come to a halt.
 
It does and so the ride is declared fit for use.
 

Перевод:

ВО: Вот эти большие. Они одни из самых быстрых и высоких горок в Европе. При высоте в 67 метров они доминируют в небе Блэкпула. И каждый од более 1 миллиона людей забираются на этого монстра, чтобы пережить невероятные острые ощущения. Но перед тем, как парк развлечений откроет свои ворота, поезда и сооружение должны быть протестированы.
 
ВО: Вначале инженеры внимательно исследуют различные секции горок. Они проверяют на наличие таких вещей, как ослабленных болтов, ржавчины, загрязнения смазочными материалами или маслом и любых посторонних предметов. Тех предметов, которые могут встретиться на пути поезда, когда он едет со скоростью 120 км в час.
 
ВО: Когда инженеры объявляют, что все чисто, мешки с песком помещаются в поезд, чтобы изображать пассажиров и поезд едет по треку один раз на полной скорости.
 
ВО: Есть 4 блока по 3 колеса каждый, которые держат поезд на треке и они также должны быть проверены вместе со всей остальной ходовой частью.
 
Т: «Существуют основные ведущие колеса. Также есть колеса бокового сопротивления и колеса для остановки. Мы переворачиваем их, проверяем, чтобы не было порезов и что они в хорошем состоянии. А вот это основные тормозные ребра, которые останавливают поезд. Мы должны быть уверены, что они не испорчены.  А затем мы в основном проверяем осевые болты, боковые чеки и т.д. Мы должны быть уверены, что все на своих местах.
 
ВО: В сезон эта горка останавливается и проверяется 3 раза в день. Самая большая опасность заключается в том, что один из вагонов может неожиданно остановиться, а следующий вагон вылетит из-за поворота и врежется в него. Поэтому мы должны тестировать экстренные тормоза. Производится симуляция остановившегося вагона и следующий вагон отправляется в путь. Он должен автоматически обнаружить, что линия заблокирована и остановиться.
 
После выполнения всех процедур, аттракцион объявляется годным для использования.
 
#testing #themepark #rollercoaster 

Перезвонить Вам \ Проведем 1-ый урок?

Заявка на бесплатный урок

Удобное время для пробного урока
Рассчитать стоимость

Стоимость 4 занятий курса экзамены, 30 минут урок составит:

200 $

 

 

 

Заявка на бесплатный урок

Для получения скидки 5%, пожалуйста заполните форму

Удобное время для пробного урока

Skype: Позвоните нам E-mail: skyed.info@gmail.com