The Mini (business)

Level: Intermediate

 

 

Questions

  1. Where was the first Mini produced?
    1. Oxford
    2. London
    3. Birmingham
  2. Why did Morris want a small car to be designed?
    1. Because he wanted to produce a cheap car for everyone
    2. Because he was worried about shortage of petrol.
    3. Because tiny cars were very fashionable.
  3. How long did it take Alex Issigonis to design the first Mini?
    1. Just seven month
    2. Just seventeen month
    3. Just two years
  4. How was the space inside the car used?
    1. 80% was for storage
    2. 70% was for passengers and storage
    3. 80% was for passengers and storage
  5. Why did Mini become a British icon?
    1. All the pops stars had one
    2. It was shown in the hit film, The Italian Job.
    3. There was big advertising campaign
  6. What was the commercial problem with the Mini?
    1. It was too small
    2. It was too expensive
    3. It was too cheap
  7. What happened to the Mini in 2001?
    1. It was redesigned
    2. It was sold to BMW car company
    3. It wasproduced in 5 new colors.

    

Discussion questions:

  1. Is Mini popular in your country?
  2. The Mini is described as a British icon, but what would be considered icons of your country? 
  3. The Mini was designed because of fuel worries. Fifty years later, people claim fuel is getting even shorter, so what can car manufacturers do to try and overcome this? 

Answers: 1 - c, 2 - b, 3 - a, 4 - c, 5 - b, 6 - c, 7 - a


Script:

Britain has often led the world in transport design, sometimes successfully, sometimes not.

On the 8th May 1959, the first Mini car rolled off the production line of the British Motor Corporation’s factory in Birmingham, England. The design of the tiny car was revolutionary and the original Mini became not only a style icon of the 1960s, but one of the most influential cars ever built. The Mini’s designer was Alex Issigonis. Issigonis was born in Turkey but came to the United Kingdom in 1923. Issigonis joined Morris Motors in Oxford in 1936, and by 1948 he had designed his first car. In 1950, he became Morris Motors’ chief engineer.

Car manufactures at the time were worried about the shortage of petrol. Issigonis’ employers, now called the British Motor Corporation, wanted him to design a small, fuel-efficient car.

After just seven months of development, Issigonis came up with the design for the Mini. He had worked out the smallest size possible for a car that could hold four people: 80% of the space inside the car was for passengers and storage.

The car was only three metres long and its amazingly creative design included an engine that was fitted sideways. It was also cheap, selling for £497.

By the 1960s, the Mini was a British icon – fashionable enough for a Beatle and popular enough to star in the hit film, The Italian Job. Production of the classic Mini continued for another 30 years with over five million cars being produced. But it was never profitable; the Mini was a complex car which was very expensive to produce. The British Motor Corporation also made the mistake of underpricing it.

The Mini had a major redesign in 2001. The new MINI may look modern, but it retains the old Mini’s classic branding. And, unlike its predecessor, it has been a commercial success. 700 of these cars are produced every day at this plant in Oxford. They’re produced by BMW, a German company

 

Перевод:

Британия часто возглавляла мир в дизайне транспорта, иногда успешно, а иногда нет.

8 мая 1959 года первая машина Мини сошла с конвейера на заводе Бритиш Мотор Корпорейшн в Бирмингеме, Англия.   Дизайн крошечной машины был революционным, и оригинальная Мини стала не только иконой стиля 60х, а также одной из самых влиятельных машин, которые только были созданы. Дизайнером мини был Алекс Иссигонис. Иссигонис родился в Турции, но переехал в Объединенное Королевство в 1923. Иссигонис начал работать в Моррис Моторс в Оксфорде в 1936 и к 1948 году он спроектировал свою первую машину. В 1950 он стал главным инженером Моррис Моторс.

Производители автомобилей в те времена беспокоились о нехватке бензина. Работодатели Иссигониса, которые теперь назывались Бритиш Мотор Корпорейшн, хотели, чтобы он спроектировал маленькую, топливосберегающую машину.

Спустя всего лишь 7 месяцев работы Иссигонис представил дизайн Мини. Он разработал самый маленький возможный размер для машины на 4 человека: 80% пространства внутри машины было для пассажиров и багажа. Машина была всего лишь 3 метра длиной и ее удивительно креативный дизайн включал в себя мотор, расположенный сбоку. Она также была дешевой – всего лишь 497 фунтов. 

К 1960 году Мини стала британской иконой – достаточно модная для Битла и достаточно популярная, чтобы быть снятой в успешном фильме «Итальянская работа»

Производство классической Мини продолжалось еще 30 лет и было выпущено более 5 миллионов машин. Но она никогда не была прибыльной; Мини была сложной машиной, производство которой было очень дорогим. Бритиш Мотор Корпорейшн также совершило ошибку продавая ее слишком дешево.

Мини была модернизована в 2001 году. Новая Мини возможно выглядит современно, но она остается старой классической Мини. И, в отличие от своего предшественника, у нее есть коммерческий успех. 700 машин производятся каждый день на этом заводе в Оксфорде. Они производятся БМВ, немецкой кампанией.

 

#cars #production #britain

Перезвонить Вам \ Проведем 1-ый урок?

Заявка на бесплатный урок

Удобное время для пробного урока
Рассчитать стоимость

Стоимость 4 занятий курса экзамены, 30 минут урок составит:

200 $

 

 

 

Заявка на бесплатный урок

Для получения скидки 5%, пожалуйста заполните форму

Удобное время для пробного урока

Skype: Позвоните нам E-mail: skyed.info@gmail.com